Bert en Carla op reis in Oman

Bert en Carla gaan weer op reis !!!

Na de fantastische reizen naar India en Birma slaan de reiskriebels weer toe. Er is een groot verlangen om nieuwe “onbekende” gebieden te gaan ontdekken. De keuze is gevallen op Oman, een lang gekoesterde wens. Carla en ik vliegen naar Dubai, halen daar de 4wd auto op en reizen dan door de Verenigde Arabische Emiraten naar Oman. Het sultanaat Oman is een land voor avonturiers! In het westen bestaat Oman uit uitgestrekte woestijnvlakten, hoge bergen en gigantische zandduinen in de bizarre roze, gele en oranje tinten. Het oosten is één lange kustlijn. In het noorden bij de hoofdstad Muscat ligt het Jabal al Akhdar-massief waar je de hoogste bergen van Oman aantreft. De hoogste top reikt net boven de 3000 meter. Vrijwel heel Oman heeft een heet en droog woestijnklimaat. Oman is één van de dunst bevolkte landen ter wereld. Er wonen iets meer dan drie miljoen mensen terwijl het acht keer zo groot is als Nederland. De grote charme van Oman is het “onbekende”: de oosterse mystiek, de oeroude geschiedenis en de ongelooflijk gastvrije bevolking! Wij willen een kijkje nemen in het dagelijks leven van de Omani’s , de rondtrekkende bedoeïenen en van de Jebels in de bergen. Verder willen wij genieten van de honderden imposante forten die Oman rijk is en de Rub al Khali , de grootste aaneengesloten woestijn ter wereld en uiteraard het Jabal al Akhdar-massief. Wij hebben besloten om in Oman zoveel als mogelijk is te gaan 'wild' kamperen. Het land is uitermate gastvrij, op de stranden is het altijd mogelijk, verder zijn er in de bergen en woestijn vele plekken waar je mag gaan staan en overnachten. Wij nemen tent. slaapmatjes en slaapzakken mee, de rest kopen wij bij de Carrefour ( heel goedkoop) in Muscat!! In de bijlage foto's staan alvast wat beelden om in de stemming te komen.

Wij vertrekken op 14 december a.s. en ik blijf het leuk vinden om je op de hoogte te houden van onze belevenissen tijdens deze reis. Als je geen reismee info wilt hebben, stuur een mail naar bertopreis4@gmail.com , dan haal ik je van mijn verzendlijst.

Ook voor deze reis blijft mijn motto:

Leef het leven en geniet !!!

Groetjes,

Bert

Frans Haer

Lieve vrienden,
Gaan jullie als reiziger of als toerist. Voor die tijd moeten we nog wel even afspreken. Doe je nog wat aan je verjaardag? Vanuit Australie zullen we als reizigers met jullie meeleven. Wij vertrekken 10 december en zijn 11 maart weer terug.
Liefs, Frans & Ester

Ans en Don

Lieve buren van de overzijde,

Wij wensen jullie veel plezier en alle goeds bij het ontdekken van nieuwe oorden.
Wij gaan de reis op de voet volgen en een beetje meegenieten.

Veel wijsheid toegewenst, Ans en Don