Bert en Carla op reis in Oman

Polariteit en diversiteit als eenheid in Dubai

Het is onherroepelijk, vannacht vliegen wij weer naar Nederland. Het weerzien met geliefde familie , mijn meiden en (klein) zonen is een vreugdevol vooruitzicht. De allesoverheersende indruk die Oman op ons gemaakt heeft zal lang onder onze huid blijven kriebelen. Wij zijn vastbesloten naar dit land terug te gaan. De gloed van de zon op de witte van de kleding van de mannen, het opzuigende zwart van de vrouwen, groene wadi’s, bruingetinte gebergte en het beige/rood/geel van de woestijn. Boven alles, stralende lichtende hemel in de nacht. De typische geluiden van locale markten met geiten en kamelen. De aanwezigheid van typisch indiaanse geuren, de lucht van heet asfalt en leem, dat ook zijn typische geur heeft. De sierlijkheid van de mensen, hun hartelijkheid en gastvrijheid. Een land geproefd, genoten en vooral altijd in het geheugen gefixeerd, nog zonder correctie van het verstand, die uiteraard kritische kanttekeningen zal hebben. Op dit moment, 20.00 uur locale tijd, schrijf ik de laatste ervaringen van deze reis. Dubai is een stad vol tegenstellingen en je hebt er meer dan drie dagen voor nodig om deze stad te doorgronden en een beetje eigen te maken. De architectuur is hier overweldigend en staat in schril, maar mooie contrast met het oude Dubai, waar marktlui nog steeds hun waren aanprijzen en waar bootjes je naar de overkant brengen, zoals het al honderden jaren gaat. Deze stad moet je ondergaan, wij hebben in “slow” gedaan. Heerlijk ontbijten op onze eigen kamer, even aan het zwembad de nodige vitamine D opdoen en dan zwerven door Dubai. Met de metro, uitstappen op een station met leuke naam, lopen en zien wat wij tegenkomen en wat op ons pad komt. Op deze wijze worden wij meestal verrast met leuke ontmoetingen of onverwachte gebeurtenissen. Uiteraard zijn er de eyecatchers, zoals de hoogste toren van de wereld, Burj Khalid en de enorme Mall’s met een Olympische ijsbaan en een enorme skipiste. Carla heeft wel een week nodig om al de winkels langs te gaan in de Dubai en Emirates Mall. De luxe straalt je tegemoet en 1 uur later lopen wij weer in smalle straatjes met kleine winkeltjes, die geordend zijn naar de producten die zij verkopen. In het oude Dubai zijn de wijken ingedeeld naar India, Thailand, Filippijnen en Afrika. Je waant je dan ook in deze landen, door de mensen die er leven en de winkels die hun waren van het land van herkomst aanprijzen. De foto’s brengen deze keer de polariteit en diversiteit in Dubai het beste in beeld. In gedachten ben ik al bezig om mijn spullen te pakken, de auto in te leveren en in te checken voor onze vlucht. Vandaag eindig ik dit verhaal en hoop dat je met veel plezier de afgelopen tijd hebt meegereisd. Wij genoten weer van de reacties en op naar de volgende reis. Het is goed, wij genieten. Veel liefs van Bert en Carla en wij ontmoeten elkaar weer in Neder-land.

TOT DE VOLGENDE REIS EN HOPELIJK REIS JE WEER MEE :

LEEF HET LEVEN, GENIET

Thijmen

Alweer leuke foto's van Dubai! Hier Lekker gezellig wanneer komen jullie ik mis jullie heel erg. Oja en nog een gelukkig
Nieuw jaar zitten jullie al in het vliegtuig? Hopelijk zie ik jullie snel

Groetjes van Thijmen Penning

Yvonne

Ik sluit me helemaal aan bij Thijmen. We hebben jullie heel erg gemist en zijn weer blij dat jullie terug zijn. Gelukkig voor jullie is de volgende vakantie weer over 7 weken ;-)

Daan

Hoi tante Carla en Bert
Ik heb jullie echt gemist
Heb je het leuk gehad
Wij wel
Maar ja nog een fijne vlucht
Doei

broer kees

Hi , Omar Bert Shariff. Ik neem dit laatste verhaal nog net even mee vanuit m'n hotel in Denemarken. goede terugvlucht en ik zal er helaas niet zijn om jullie te verwelkomen maar zullen elkaar spoedig zien!

onno

Dank voor de prachtige verhalen en foto's.
Goede reis en thuiskomst